“ေသျခင္းတရား”
••••••••••••••••••••••••
ဗုဒၶဘာသာတြင္ လက္ခံထားေသာ ေသျခင္း (၄)မ်ိဳး ရွိ၏။
(၁) အသက္တမ္းကုန္၍ ေသျခင္း။
(၂) ကံစြမ္းကုန္၍ ေသျခင္း။
(၃) အသက္တမ္း၊ ကံစြမ္း ႏွစ္ပါးကုန္၍ ေသျခင္း။
(၄) ဥပေစၧဒကကံျဖင့္ ေသျခင္း။
သတၱဝါတို႔မွာ ဤေသျခင္း ၄-မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေသၾကရ၏။
ထိုသို႔ ေသၾကေသာအခါ ေသခါနီး၌ ‘ကံ’၊ ‘ကမၼနိမိတ္’၊ ‘ဂတိနိမိတ္’ သံုးမ်ိဳးအနက္ တစ္ခုခု ေပၚ၏။
(၁)ကံ = ေနာက္ဘဝမွာ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပးေတာ့မည့္
ေရွးတုန္းက ျပဳခဲ့ေသာ
(မေသမီ ယခုဘဝတြင္ ျပဳခဲ့ေသာ ကံမ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏)
ကုသိုလ္ကံ, အကုသိုလ္ကံ။
ဤကံသည္ အတိတ္က ျဖစ္ခဲ့ေသာ အာ႐ုံျဖစ္၍ မေနာဒြါရ၌ ထင္၏။
(၂)ကမၼနိမိတ္ = ကံျပဳစဥ္ ေတြ႕ၾကံဳရေသာ အာ႐ုံေျခာက္ပါး။
(ဥပမာ – ေက်ာင္းေဆာက္ရာ၌ သကၤန္းအလႉ,
ဆြမ္းအလႉ စသည္)တို႔ထင္ေပၚတတ္၏။
အာ႐ုံေျခာက္ပါးလံုး၌ ျဖစ္၍ ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ
ဒြါရေျခာက္ပါး၌ ထင္၏။
(၃)ဂတိနိမိတ္ = အနာဂတ္ေရာက္ရမယ့္ဘဝ ေတြ႕ၾကံရလတံ့ေသာ အာ႐ုံ။
(ဥပမာ – အမိဝမ္းေရ၊ ငရဲဘံု),
“ထိုေရာက္မည့္အရပ္တြင္ ေတြ႕ၾကံဳခံစားရမည့္ အရာမ်ား”
(ဥပမာ – လင္းတ၊ ေခြး၊ ငရဲမီး၊ ငရဲထိန္း၊
နတ္သား၊ နတ္သမီး)ေပၚတတ္၏။
ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပးေတာ့မည့္ ကံ ၊
ကံမၼနိမိတ္ ႏွင္. ဂတိနမိတ္ တို.သည္ မေသမီ ဘ၀မွ မဟုတ္ဘဲ
ေရွးေရွးဘ၀မ်ားစြာက လည္း ကံ ၊ ကံမၼနိမိတ္ ႏွင္.
ဂတိနမိတ္ တို.လည္း ျဖစ္ႏိူင္ပါသည္။
(အက်ယ္ကို ကံမၼဖလသုတ္ေတာ္တြင္ ဖတ္ရွဳႏိူင္သည္။)
ထိုသို.တစ္ဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးစိတ္(စုတိစိတ္)ျဖစ္ျပီ းေနာက္
အျခားမရွိ ေနာက္ဘ၀တြင္ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္သည္။
အျခားမရွိဆိုသည္မွာ တဆက္တစပ္ထဲျဖစ္သည္ကိုဆိုလိုသည္။
♦ ေသျခင္းႏွင္.ပတ္သတ္၍ ဗုဒၶ ဘာသာ မ်ား အထူးသိရန္
ဒိ႒ိ ႏွစ္ပါးကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
သႆတဒိ႒ိ ၊ဥေစၧဒဒိ႒ိ ႏွစ္ရပ္သည္ ႐ုပ္နာမ္အေပၚ၌
အတၱစြဲလမ္းမႈကို အရင္းခံ၍ ျဖစ္၏။
♦ “ေရွးဘဝက အတၱျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ သို႔မဟုတ္ နာမ္သည္ပင္
ဘဝသစ္၌ ဆက္လက္ပါလာ၏”
ဟု ယူလွ်င္ “သတၱဝါသည္ မျပတ္မစဲ ၿမဲ၏”ဟု ယူေသာ သႆတအယူဘက္သို႔ ပါဝင္၏။
♦ “ေရွးဘဝက အတၱျဖစ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္ဟူသမွ်ႏွင့္ လံုးဝ
အဆက္အသြယ္ မရွိ ျပတ္၏”ဟု ယူလွ်င္
ဥေစၧဒအယူဘက္သို႔ သက္ဝင္ျပန္၏။
♠ ထိုဒိ႒ိႏွစ္မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္ဖို႔ရာ
“ေရွးဘဝက အေၾကာင္းႏွင့္လည္း မကင္းတတ္၊
တိုက္႐ိုက္ပါလာျခင္းလည္း မရွိ” ဟုသာ ယူရာ၏။
♠ ဘဝသစ္၌ ပဋိသေႏၶဝိညာဏ္သည္ ဘဝေဟာင္းက
႐ုပ္နာမ္မ်ား တိုက္႐ိုက္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာျခင္းမဟုတ္။
ဘဝေဟာင္းက အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္လည္း မကင္းႏိုင္။
♠ ေတာင္အနီး၌ ဟစ္ေအာ္ေသာ အသံသည္
ေတာင္နံရံကို တိုက္ခိုက္မိေသာအခါ ‘ပဲ့တင္သံ’
ျပန္ထြက္လာသကဲ့သို႔တည္း။
ပဲ့တင္သံသည္ မူလေအာ္သံလည္း မဟုတ္။
မူလေအာ္သံႏွင့္ကင္းလ်က္လည္း မျဖစ္ႏိုင္။
ထို႔အတူ ပဋိသေႏၶဝိညာဏ္သည္ ဘဝေဟာင္းက
႐ုပ္နာမ္အဆက္လည္း မဟုတ္၊
ဘဝေဟာင္းက အဝိဇၨာ ၊ တဏွာ၊ သခၤါရ အေၾကာင္း
မ်ားႏွင့္လည္း မကင္းႏိုင္။
♠ ဆီမီးတစ္ခုမွ ဆီမီးကူးညႇိရာ၌ ဒုတိယမီးသည္
ပထမဆီမီး၏ အဆက္လည္း မဟုတ္၊
ပထမဆီမီးႏွင့္လည္း မကင္းႏိုင္ပံု၊
♠ တံဆိပ္ႏွိပ္ရာ၌ တံဆိပ္ရာသည္ မူလတံဆိပ္၏
အဆက္လည္း မဟုတ္၊
မူလတံဆိပ္ႏွင့္လည္း မကင္းႏိုင္ပံုကို ဥပမာေဆာင္၍ ျပၾကသည္။
ကိုးကား :
(သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ၊ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ)
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/ youngbuddhistassociation.mm
တေန႕တာပင္ပန္းထားသမွ် ဘဝအေမာေျပေပ်ာက္မွဴနဲ႕၊ဗဟုသုတမ်ား၊အထူးအဆန္းမ်ား၊ရီစရာမ်ား၊ကဗ်ာမ်ား၊သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ေကာင္းနိုးရာရာမ်ားကိုအလ်င္းသင့္သလိုေပးသြားမွာမို႕လာရာက္လည္ပတ္ရန္ဖိတ္ေခၚပါတယ္.......ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕နိုင္ၾကပါေစခင္ဗ်ာ......
Pages
- Home
- ျမန္မာဗြီစီဒီသီခ်င္းမ်ား
- ကဗ်ာမ်ားစုစည္းရာ
- ထူးဆန္းသည္မ်ား ( 1 )
- ထူးဆန္းသည္မ်ား ( ၂ )
- ရီစရာေလးမ်ား ( ၁ )
- ရီစရာေလးမ်ား ( ၂ )
- ရီစရာေလးမ်ား ( ၃ )
- ဓမၼစၾကာအမြမ္း
- ဗဟုသုတမ်ား ( စာမ်ိဳးစံု )
- ဂစ္တာသမားမ်ားႏွင့္မိတ္ဆက္ေပးျခင္း ( ဗြီဒီယို )
- ကမၻာေက်ာ္ဂစ္တာတီးသမားဂ်ိဳး ( ဗြီဒီယို )
- သတင္းေပါင္းစံု
- နိုင္ငံျခားသီခ်င္းမ်ားေလ့လာရန္
- ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္
- Facebook ဟက္ခံရရင္ ျပန္ယူနည္း
No comments:
Post a Comment