Friday, 18 October 2013

ပ၀ါရဏာယဥ္ေက်းမႈ


ဒီေန႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ အခါသမယပါ။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကို “ပ၀ါရဏာေန႔”လို႔ ေခၚဆုိၾကပါတယ္။ ပ၀ါရဏာဆုိတာ ဘာလဲ၊ ဘာေၾကာင့့္ ပ၀ါရဏာေန႔လို႔ ေခၚတာလဲ၊ ေမးစရာ ရွိလာျပီ။ ဒီေတာ့ ပ၀ါရဏာရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ျပန္လွန္ၾကည့္ရေအာင္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ဟာ ေကာသလတိုင္း ဇနပုဒ္မွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ၀ါဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒီရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ျငင္းခုံမႈမရွိဘဲ ညီညီညြတ္ညြတ္၊ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖင့္ အတူ သီတင္းသုံးေနထုိင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လုိ က်င့္သုံးေနထုိင္ရင္ ေကာင္းမလဲဆုိျပီး အခ်င္းခ်င္း တုိင္ပင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို တုိင္ပင္တဲ့အခါမွာ “အခ်င္းခ်င္း လုံး၀ စကားမေျပာဘဲ ကုိယ့္တာ၀န္ကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ အသီးသီး ထမ္းေဆာင္ၾကဖုိ႔၊ ကိစၥၾကီးငယ္ ရွိရင္ေတာင္ စကား လုံး၀မေျပာဘဲ အမူအရာျဖင့္သာ ေျပာဆုိညႊန္ျပဖို႔ ” ဆုိတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခု ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေနထုိင္မယ္ဆုိရင္ အခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲျပားမႈ မရွိဘဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔လည္း အားလုံးက ယူဆၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး စကား မေျပာၾကဘဲ ပထမဆုံး ရြာထဲက ဆြမ္းခံျပန္ေရာက္တဲ့ရဟန္းက ေနရာခင္းျခင္း၊ ေျခေဆးေရ ေျခေဆးအင္းပ်ဥ္ စီမံထားျခင္း၊ ဆြမ္းထည့္ဖို႔ခြက္ကို ေရေဆးျပီး ခ်ထားျခင္း၊ ေသာက္ေရ၊ သံုးေဆာင္ေရ တည္ထားျခင္းစတဲ့ ကိစၥေတြကို လုပ္ေဆာင္ထားပါတယ္။ ေနာက္က်မွ ဆြမ္းခံျပန္လာတဲ့ ရဟန္းက ၾကြင္းက်န္တဲ့ ဆြမ္းေတြကုိ စားလိုက စား၊ မစားလိုက စိမ္းစိုေသာ ျမက္သစ္ပင္ မရိွေသာ အရပ္၌ စြန္႔ပစ္ျခင္း၊ ပိုးမရိွေသာ ေရ၌ သြန္ျခင္း၊ ေနရာကို ေခါက္သိမ္းျခင္း၊ ေျခေဆးေရ ေျခေဆးအင္းပ်ဥ္တုိ႔ကုိ သိမ္းဆည္းျခင္း၊ ဆြမ္းထည့္သည့္ ခြက္ကို ေရေဆး၍ သိမ္းဆည္းျခင္း၊ ေသာက္ေရ သံုးေဆာင္ေရကို သိမ္းဆည္းျခင္း၊ ဆြမ္းစားဇရပ္ကို တံျမက္လွည္းျခင္းစသည့္ကိစၥေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ေသာက္ေရအိုးတုိ႔၊ သံုးေဆာင္ေရအိုးတုိ႔၊ သန္႔သက္ေရအိုးတုိ႔မွာ ေရမရွိဘူးဆုိရင္လည္းျမင္တဲ့ရဟန္းက ေရျဖည့္ရပါတယ္။ တစ္ကယ္လို႔ တစ္ပါးတည္း အုိးကုိ မ,မႏုိင္ဘူးဆုိရင္ အေဖာ္ရဟန္းတစ္ပါးကို လက္ယပ္ေခၚျပီး အကူညီေတာင္းရပါတယ္။(စကား လုံး၀မေျပာရပါ) အဲဒီလိုနဲ႔ ၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံး စကားမေျပာဆုိၾကဘဲ ညီညြတ္စြာ ေနထုိင္ၾကျပီးေနာက္ ၀ါကၽြတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့ဖို႔ဆုိျပီး ဘုရားရွင္ သီတင္းသုံးရာ သာ၀တၳိျပည္ကုိ ၾကြခ်ီၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္ ေရာက္တဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က''ရဟန္းတို႔ … က်န္းမာၾက၏ေလာ၊ မွ်တၾက၏ေလာ၊ အညီအညြတ္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မျငင္းခံုဘဲ ခ်မ္းသာစြာ ၀ါကပ္ခဲ့ၾကရကုန္၏ေလာ၊ ဆြမ္းအတြက္လည္း မပင္ပန္းဘဲ ရိွၾကကုန္၏ေလာ'' ဆုိျပီး ေမးေတာ္မူတဲ့အခါမွာ သူတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လုိ ကတိက၀တ္မ်ိဳးထားျပီး ေနထုိင္ၾကေၾကာင္း၊ စကားလည္း လုံး၀ မေျပာဆုိၾကေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ျငင္းခုံမႈမရွိဘဲ ခ်မ္းသာစြာ ၀ါကပ္ခဲ့ၾကရေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္က စကားမေျပာဆုိဘဲ ေနျခင္းဟာ ႏြားတို႔၏ ေနျခင္း၊ ဆိတ္တို႔၏ ေနျခင္း၊ ရန္သူတုိ႔၏ ေနျခင္းႏွင့္ တူေၾကာင္း ဥပမာေပးျပီး ရဟန္းေတြကုိ ကဲ႔ရဲ႕႐ႈံ႕ခ်ေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ရဟန္းတုိ႔….၀ါကပ္ျခင္းမွ ထေသာ ရဟန္းတို႔အား ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ ယံုမွား၍ျဖစ္ေစ သံုးပါးေသာအေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ဖိတ္ၾကားျခင္း 'ပ၀ါရဏာျပဳျခင္း' ငွါ ခြင့္ျပဳ၏၊ ထိုသို႔ ဖိတ္ၾကားျခင္းသည္ သင္တုိ႔အတြက္ အခ်င္းခ်င္း လိုက္ေလ်ာျခင္း၊ အာပတ္မွ ထေျမာက္ေစျခင္း၊ ၀ိနည္းကို ေရွး႐ႈျခင္းျဖစ္လတံၱ႕”ဆုိျပီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့့္ ပုရိမ၀ါမွထတဲ့ ရဟန္းေတြဟာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔မွာ ပ၀ါရဏာျပဳၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပ၀ါရဏာျပဳတယ္ဆုိတာ တစ္ကယ္ေတာ့ ရဟန္းသံဃာအခ်င္းခ်င္း အျပစ္ေတြ ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ၾကဖို႔ ဖိတ္မံပန္ၾကားတာပါ။ “တပည့္ေတာ္မွာ အျပစ္ရွိတယ္လုိ႔ ျမင္တာျဖစ္ေစ၊ ၾကားတာျဖစ္ေစ၊ ယုံမွားသံသယျဖစ္တာမ်ိဳးျဖစ္ေစ ရွိတယ္ဆုိရင္ ေျပာဆုိၾကပါ၊ တပည့္ေတာ္ အျပစ္ကုိ ကုစားပါ့မယ္” ဆုိျပီး တစ္ပါးခ်င္းစီ ေလွ်ာက္ျပီး သံဃာကို ပန္ၾကားရပါတယ္။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမွာ အခုလို အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈထားျပီး ဖိတ္မံပန္ၾကားျခင္းဟာ အတုယူစရာေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူျဖစ္သလို ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းရယ္လုိ႔မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းမွာမဆုိ အဖြဲ႕၀င္ေတြအခ်င္းခ်င္း အခုလို အျပစ္ရွိရင္ ေထာက္ျပေ၀ဘန္ဖုိ႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ဖိတ္ေခၚမယ္၊ တစ္ျခားသူေတြအေနနဲ႔လည္း နားလည္ခြင့္လႊတ္သင့္တာကို ခြင့္လႊတ္၊ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေထာက္ျပေ၀ဘန္သင့္တာကို ေ၀ဘန္မယ္ဆုိရင္ အျပန္အလွန္ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈႏွင့္ ညီညြတ္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ အခါသမယမွာ သံဃာေတာ္ေတြ ပ၀ါရဏာျပဳၾကသလုိ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိတုိ႔ရဲ႕ မိဘ၊ ဆရာသမားစသူတုိ႔အား သြားေရာက္ကန္ေတာ့ျပီး ကံ(၃)ပါးႏွင့္ ျပစ္မွားမိတာရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ေက်ေအးဖို႔ ေတာင္းပန္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အေလ့အထတစ္ခုလို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ လူၾကီးနဲ႔ လူငယ္ၾကားမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ပဋိပကၡေတြေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာ အစုိင္အခဲေတြ ျဖစ္ေနရင္ေတာင္ အဲဒီလုိ ကန္ေတာ့လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရွိသမွ် အစိုင္အခဲေတြ ေျပေလ်ာ့သြားျပီး ေႏြးေထြးတဲ့ ေမတၱာတရားကုိ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ခံစားရေလ့ရွိပါတယ္။ ဂါရ၀၊ နိ၀ါတတရားဆိုတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ မစိမ္းတဲ့အရာေတြပါ။ (၃၈)ျဖာ မဂၤလာတရားေတာ္မွာလည္း ပါ ပါတယ္။ ငယ္သူက ၾကီးသူအေပၚမွာ ဂါရ၀ထား၊ ၾကီးသူက ငယ္သူအေပၚ နိ၀ါတထားျပီး အျပန္အလွန္ေလးစားခ်စ္ခင္မႈနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဟာ ဘယ္ေလာက္လွပေနမလဲ။ ျမင္ကြင္းတစ္ခုကုိ ခံစားၾကည့္လိုက္ပါ။ သား၊ သမီးေတြက မိဘကုိ ႐ိုးက်ိဳးစြာ ကန္ေတာ့ေနခ်ိန္။ တပည့္ေတြက ဆရာသမားကုိ ေလးစားစြာ ကန္ေတာ့ေနခ်ိန္။ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ခံစားခ်င္ ခံစားေနရမယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မ်က္၀န္းမွာ မ်က္ရည္ေတြ ေ၀့သီခ်င္ သီေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီခံစားမႈနဲ႔ မ်က္ရည္ေတြကုိ စကားလုံးေတြနဲ႔ ေရးဖြဲ႕လို႔ မရႏုိင္ဘူး။ ဘာသာေဗဒနဲ႔ တင္ျပလို႔ မျပည့္စုံႏုိင္ဘူး။ သင္ကုိယ္တုိင္ ခံစားဖူးမွသာ နားလည္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါသည္ပင္ ေလာကရဲ႕ အလွတရားလို႔ ကၽြႏု္ပ္တင္စားမည္ဆုိပါက လြန္အ့ံမထင္။

Vicitta Ashinvicittalanka

No comments:

Post a Comment